Om børnehuset

Velkommen til børnehuset Kildevænget

Børnehuset Kildevænget er et af børnehusene i områdeinstitution Buddinge - beliggende i Søborg tæt ved Kildebakke station.

Børnehusene i Gladsaxe Kommune arbejder ud fra en fælles faglig ramme med afsæt i den styrkede læreplan. Hos os betyder det, at vi veksler mellem voksenorganiserede aktiviteter og børnenes egne lege - samt fokus på værdien af daglige rutiner. Alle pædagoger inddrager arbejdet med børns billedudtryk i det daglige arbejde - dette ses i vores dokumentation og indretning på alle grupper.

Vores projektarbejder tager udgangspunkt i børnenes aktuelle udvikling og deres interesser, samt inddrager pædagogernes viden om hvad der er et godt og lærerigt liv for børnene. Det kan for eksempel være et projekt for de yngste hvor de sanser naturen og leger bevægelseslege. Eller når skolegruppens børn interesserer sig for universet, eller hvem bestemmer i vores land.

Er du/I på udkig efter en plads til dit barn så tilbyder vi dig/jer besøg i børnehuset. Ring og aftal en fremvisning på 39 57 35 70 til kontoret, så finder vi tid til at mødes med jer.

Når I som nye familier har fået en plads i børnehuset, skal I kontakte os omkring 14 dage før start, så vi kan aftale hvordan de første dage skal foregå. Vi regner med at I skal bruge op til 14 dage på tilvænning til børnehuset, hvis jeres barn starter i vuggestuen. I børnehaven kan det ofte ske hurtigere.