Dagens rytme

Hverdagen i børnehuset

Dagen er opdelt i en fast struktur, som indeholder:

• Der tilbydes morgenmad kl 6-7, til de børn der har behov
  • Legetid og aflevering
  • I kan møde ind før kl 9 for at deltage i det planlagte program for dagen
  • Der holdes samling på eget team, om mandagen er der samling i venskabsteam. Hvis I kommer når der er samling i team 2 (børnehaveteamet), så passes børnene i fællesrummet for ikke at forstyrre samling.
  • Projekttid med forskellige planlagte aktiviteter ud fra forskellige temaer og indsatsområder
  • Frokost kl 10.30 for de yngste og kl 11 for de ældste
  • Sovetid og udeleg mellem kl 12 og 14
  • Eftermiddagsmad og frugtcafe til kl 15
  • Legetid og hentetid

Over dagen er der en vekslen mellem voksenorganiserede aktiviteter og børnenes egne lege

Alle grupper holder samling hver dag klokken 9, hvor der arbejdes aldersrelevant med forskellige sproglige aktiviteter, musik og rytme, samt forberedelse til dagen.

Følgende traditioner inddrages i de daglige aktiviteter – fastelavn, påske, skt hans bål og juleaktiviteter

I får informationer om jeres barns aktuelle aktiviteter via AULA, som foto, fokusbarn og nyhedsbreve fra pædagogerne.